MLB pokračuje v expanzi na internetu
V zámořských médiích proběhla v uplynulých dnech zajímavá zpráva o tom, že se MLB domluvilo s Googlem a Facebookem na streamování zápasů na jejich platformách.
Konkrétně se má jednat o Youtube TV a Facebook Watch. První jmenovaná služba již byla spozorem loňské Světové série a zdá se, že byly obě strany s touto spolupráci spokojené. Youtube TV tak bude sponzorem Světové série i v následujících dvou letech. Navíc bude ve svém portfoliu nabízených programů mít také MLB Network.
To Facebook se vydal jiným směrem. Ten bude odběratelům služby Facebook Watch nabízet přímo zápasy základní části. Konkrétně by se mělo jednat o 25 odpoledních utkání (severoamerického času) hraných v pracovní dny. Prvním vysílaným zápasem má být duel Philadelphie s New York Mets 4. dubna.
Ačkoliv jsou obě služby dostupné prozatím pouze uživatelům v USA, tak ani fnaoušci Evropy nezůstanou ochuzeni. Facebook v pátek prohlásil, že odvysílané utkání by pak měli být dostupné celosvětově s výjimkou trhů, kde mají vysílání MLB práva jiné subjekty. Navíc MLB pro Facebook chystá speciální obsah a rekapitulace zápasů a ty by měly být dostupné také celosvětově.
Dá se předpokládat, že obě služby budou v nejbližších letech dostupné také českým uživatelům a MLB se tak dostane do více domácností, než tomu bylo doteď. Navíc je vidět změna v tom, jak dostat obsah k fanouškům. Nejen MLB se totiž rozhodla spolupracovat s těmito velkými internetovými médii. Zaregistrovali jsme již také smlouvy NBA s Verizonem nebo NFL s Amazonem nebo Twitterem. My můžeme jen doufat, že se pro MLB rozhodne i některý z velkých českých hráčů nebo celoevropských hráčů na poli streamovacích služeb.