Co čeká MLB?
Protože se v posledních týdnech čím dál víc mluví o nízké návštěvnosti na zápasech MLB, tak jsem se trochu podíval na to, jaké novinky můžeme v nejbližších letech v rámci MLB očekávat.
Není to tak dávno, co jsme psali o tom, že se MLB přehoupla do Strikeout éry. Od vydaní posledního článku na toto téma se v soutěži nic nezměnilo, naopak další vývoj naše téze jen potvzuje. Mnoho odborníků v zámoří předpokládá, že i tato situace přinutí týmy National League, aby zavedli do pravidel suplující pálkaře. Tím by se mohl zvýšit pálkařský průměr a snížit úspěšnost nadhazovačů. Vždyť aktuálně jen čtyři týmy National League mají vyšší počet hitů, než-li strikeoutů.
Velmi častým faktorem zmiňovaným u návštěvnosti je také cena vstupenek. Jak píše respektovaný blog Beyond The Box Score, tak vedení soutěže nesmí ignorovat ani tento problém. Mnoho fanoušků na fórech zmiňuje, že vzít rodinu na baseball je velmi drahá záležitost i pro střední vrstvu a je pravdou, že některé kluby začínají tlačit cenu balíčků vstupenek níže a níže. Jednou se možná dostaneme do fáze, kdy vstupné bude tvořit menší část z příjmů jednotlivých klubů. Na druhou stranu nižší vstupné může přilákat více mladých diváků.
Když jsme u mladých fanoušků, tak se v USA čím dál více mluví o stárnutí fanouškovské obce. I proto MLB bude hrát letos zápas v rámci turnaje Little League, na který budou mít přístup pouze účastníci turnaje a jejich rodiče. V příštím roce v červnu odehrají Tigers a Royals utkání v rámci Světové série Vysokých škol a podobných akcí bude pravděpodobně přibývat.
Očekávám i zavedení pravidla tzv. Pitch clock, který by měl zrychlit hru. Ačkoliv mnoho fanoušků s jeho implementací nesouhlasí, tak v MiLB se osvědčilo a skalní kvůli němu baseball neopustí. Naopak může přinést nové diváky.
Někteří hráči (jako například Bryce Harper) mluví o tom, že by se mohly zápasy zkrátit na sedm směn. Mnoho rozhodčích a trenérů zase doporučuje rozšířit strikezónu. Jsou přesvědčení, že by to pálkaře přinutilo více švihat míče. Jen si nejsem jistý, jestli by to snížilo počet strikeoutů.
Eric Cole z MLB Daily Dish je zase přesvědčen, že největším problémem soutěže je marketing. Poukazuje na to, že liga nepracuje se zviditelňováním svých největších hvězd dostatečně dobře. Nakolik nežiji v USA, tak tento výrok nemůžu objektivně posoudit. Eric Cole však píše, že NFL a NBA v tomto směru odvádějí mnohem lepší práci. Navíc požaduje, aby MLB více tlačila do médii hvězdy z minulosti, jako Griffey, Bonds, McGwire, Maddux, Boggs, Pudge, Pedro, Rickey, Brett nebo Ripken. A pokud by MLB odváděla lepší práci na poli marketingu, tak by dle něj nebylo potřeba razantněji zasahovat do pravidel hry.
Každopádně je vidět, že se v zámoří ohledně budoucnosti baseballu rozproudila hodně živá debata. Věřím, že z ní vyplynou závěry, které tomuto nádhernému sportu pouze prospějí. Věřím, že baseball dokáže přežít i aktuální problémy a má šanci vrátit se na vrchol.