NPB předstihla MLB v návštěvnosti na zápasech
Ačkoliv jsme v posledním roce párkrát zmiňovali, že návštěvnost na baseballových zápasech MLB klesá, tak nám NPB ukazuje, že by tomu tak nemuselo být.
Letošní rok v severoamerické MLB klesla průměrná návštěvnost o necelých 1300 diváků (dle serveru Statistica.com) na jeden zápas. Poprvé od roku 2004 se navíc dostala pod hranici 30 000 návštěvníků na utkání. Samozřejmě, není důvod na paniku, vždyť ještě před třiceti lety byla na úrovni 25 000 a tehdy to byl rekord MLB. Na druhou stranu, postupný pokles v posledních letech je znatelný.
Úplně jiné čísla však přicházejí z Japonska, kde návštěvnost neustále stoupá a letos se vyšvihla přes hranici 30 000 diváků na jednom utkání. A to každý tým odehraje 71 resp. 72 domácích zápasů v základní části. Vedení MLB se totiž daří to, co nevychází MLB. Přitáhnout na zápasy také mladší generaci. NPB, jak jsme již zmiňovali, vsadila také na propojení soutěže s esporty a od příštího roku bude ve velkém spolupracovat s Nintendem. Letos na jaře uspořádala s firmou Konami velký turnaj v hraní baseballu, který online sledovalo až 1 a půl milionů diváků. Zároveň teď na podzim spouští baseballovou ligu v niž bude mít každý klub 3 hráče.
[tds_info]Návštěvnost NPB
Rok 2017 – 29 300/zápas
Rok 2018 – 30 093/zápas[/tds_info]
Podobným směrem se vydala také jihokorejská KBO a také jí se daří lákat na stadiony mladé fanoušky. Ta se také chlubí nárůstem návštěvnosti. Zatím co v roce 2011 si na její zápasy našlo poprvé cestu více než 6 milionů fanoušků, tak letos návštěvnost atakuje 9 milionů.
Jak je vidět, tak baseball rozhodně nepřichází o diváky všude. Samozřejmě Američané nejsou stejná mentalita jako Asiaté. Ale jak je vidět, při dobrém marketingu a pochopení preferencí mladší generace, může následně stoupat i návštěvnost na samotných zápasech.