MLB na cestě k nejhorší návštěvnosti od roku 2003
Nepříliš pozitivní zprávy přichází zpoza oceánu. Pohledu na čísla návštěvnosti na zápasech nejlepší baseballové ligy světa totiž rozhodně příznivý není.
Agentura The Associated Press ve čtvrtek zveřejnila zprávu, která řká, že přůměrná návštěva na utkání MLB je zatím pouze 26 854 diváků. Což je o 1,4% méně, než v minulém roce, kdy na stadiony dorazilo v průměru 27 242 fanoušků. A již minulý rok byl prvním od roku 2003, kdy průměrná návštěvnost klesla pod pomyslnou hranici 30 tisíc diváků na zápas.
Největším problémem je hlavně návštěvnost na Floridě, kde Marlins i Rays táhnou čísla dolů. U obou ale z jiných důvodů. Fanoušci Miami Marlins po rozprodeji hvězd jako Giancarlo Stanton, Christian Yelich a Marcell Ozuna jen těžko hledají důvod, proč navštěvovat zápasy klubu. Navíc tým dosahuje opravdu tristních výsledků a letos již návštěvnost klesla na 9 554. To je ještě méně, než například návštěvnost na zápasech v Las Vegas hrajících Triple-A kam chodí v průměru 9 582 fanoušků.
Odlišný problém řeší vedení Tampa Bay Rays. Mužstvo je totiž konkurenceschopné a bojuje o postup do playoff. Problémem však je stadion Tropicana Field, který byl postavený v roce 1990 jako multifunkční stánek, nikoliv čiště baseballový stadion. Navíc je situován v St. Peterburgu, což je nějakých 30 kilometrů do Tampa Bay a pro některé fanoušky je zbytečně z ruky.
Problémem však není pouze Florida. dle Associated Press eviduje hned u devatenácti klubů z třiceti propad návštěvnosti oproti minulé sezoně. Největší propad hlásí Toronto (o 6 963), San Francisco (6 463), Baltimore (3 839) a Detroit (3 686).
Abychom nekončili negativně, ukazuje se, že některé kluby dokáží přilákat vyšší množství diváků na své zápasy. Příkladem můžou jít kluby jako San Diego Padres, Philadelphia Phillies, Oakland Athletics nebo Chicago White Sox. Hlavně ve Philadelphii zažívají sezonu snů (alespoň dle návštěvnosti), když průměr diváků na utkání stoupl o 10 383. Důležité teď pro kluby je, aby přilákali na stadiony hlavně mladší generaci. Inspirovat se můžou v Asii, kde to místní kluby dokázaly a například v japonské NPB je průměrná návštěvnost na zápase vyšší než v MLB.