AktualityNázory

Názor: Rozšíření Extraligy

CBA
Tento názor publikuji jako reakci na dnešní článek (ODKAZ) na stránkách ČBA. Po důkladné úvaze si dovolím reagovat na bod k rozšíření Extraligy od roku 2017, což považuji za chybný a unáhlený krok.

V přiloženém dokumentu pro mužské soutěže je konkrétně napsáno:

  • Rozšíření EXL od roku 2017 na 10 týmů, účelem je hrát EXL ve více městech ČR, zatraktivnit EXL marketingově a využít nově vybudované stadiony

Zaráží mě hned první důvod. Je pravdou, že aktuálně se Extraliga hraje pouze ve čtyřech městech. Ale není to tak dávno (rok 2009), kdy se Extraliga o osmi účastnících hrála v šesti různých městech. Bohužel týmy, které na tuto soutěž neměly (ač byly důvody jakékoliv), již v ní nepokračují a do soutěže se dostaly celky s odpovídající kvalitou a finančním zázemím. Pokud však rozšíříme soutěž o další dva celky, tak automaticky snížíme její kvalitu. Bohužel v České republice stále chybí dostatek kvalitních hráčů, kteří mají na to, aby hráli naši nejvyšší soutěž. Je třeba si nejdříve hráče vychovat, což však není otázkou pár let. Stávající koncept rozvoje na školách by mohl pomoct, ale jeho přínos pro Extraligu se objeví nejdříve za nějakých 15 let. I tady však platí, že je potřeba vychovat kvalitní trenéry z řad hráčů a nechat je trénovat mládež.

Rozšířením Extraligy do více měst marketing extrémně nepodpoříme. Opravdu marketing a mediální komunikace ČBA je jedním z největších problémů českého baseballu. To byl také jeden z hlavních důvodů, proč také vznikl projekt Milujeme Baseball. K tomuto tématu se určitě podrobněji vrátím, ale je potřeba si uvědomit, že i mediální obraz si český baseball musí vybudovat vlastní prací. Vždyť v posledním roce v tomto směru ČBA prakticky nic navíc nepodnikla. Další oblast, ve které ČBA absolutně zaspala, jsou sociální média. A přitom nemusíme jít tak daleko, vždyť se stačí podívat na aktivity Softballové asociace, která je popředu o parník. Tímto pak přímo navážu i na marketing. Pojďme lidi lákat na produkt, který má pořádnou oporu, jenž je přehledný a není uzavřený do sebe. Nechápu, jak chceme přilákat sponzory, když jim stále nemáme co nabídnout. Že se bude Extraliga hrát ve více městech, ale v nižší kvalitě a s malým diváckým zázemím, to opravdu nic neřeší.

Trochu nerozumím bodu o využití nově vybudovaných stadionů. Tomuto kroku bych rozuměl, pokud by bylo stanoveno, jakou úroveň musí mít stadion týmu hrajícího nejvyšší soutěž. Myslím však, že i na tento krok je ještě trochu brzy. Chápu, že například Frýdek-Místek nebo Třebíč má stadiony, které jsou na vyšší úrovni, než některé stadiony v extraligových celků. Takže pokud se například v Horní Dolní postaví nový pěkný stadion, ale tým bude složený z hráčů kvalit Okresního přeboru, tak má nárok na místo v Extralize? Představuji si, že pokud nějaký klub podnikne dostatek kroků k tomu, aby získal dotace na nový stadion, tak podnikne ještě více kroků, aby si sportovně vybojoval postup do vyšší ligy.

P.S.: K tomuto by se dal napsat rozsáhlejší článek. Věřím, že se široká baseballová veřejnost zapojí do diskuze k této problematice. Pokud nechcete říct svůj názor veřejně, tak jej můžete anonymně prezentovat v přiložené anketě.

[yop_poll id=“2″]

Podpoř nás za cenu jedné kávy! Nebo si kup náš merch!
Become a patron at Patreon!

Ján Jabrocký

Czech and Slovak baseball journalist.

Jeden myslel na “Názor: Rozšíření Extraligy

Zanech vzkaz

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..